سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا آمپول اچ سی جی باعث میشه نتیجه تست بارداری کاذب بشه؟

یکی از روش های افزایش شانس بارداری آمپولی هورمونی به نام اچ سی جی است. این آمپول برای تحریک تخمک گذاری استفاده می شود. اگر تخمک شما به صورت طبیعی اندازه خوبی داشته باشد و یا با دارو به سایز خوبی رسیده باشد ممکن است دکتر به شما بگوید در فلان روز این آمپول را تزریق کنید. با تزریق این آمپول در زمان مشخصی تخمک آزاد می شود. احتمالاً پزشک می گوید که همان روز تزریق آمپول، فردا و پس فردا نزدیکی کنید. به این صورت شانس بارداری بالاتر می رود.

حال می خواهیم بدانیم که آیا این آمپول تست را خراب می کند یا نه. منظورمان تست های خانگی یعنی بی بی چکهاست. این آمپول اچ سی جی است. هورمون بارداری که تست های بارداری به آن حساس هستند هم اچ سی جی است. بله این آمپول تا حدود یک هفته می تواند بر روی جواب اثر بگذارد. بنابر این اگر در پنج روز اول پس از تزریق تست می زنید ممکن است با یک بی بی چک مشکوک مواجه شوید. تستی که خط دوم را ظاهر می کند.

اما اگر از تزریق شما زمان زیادی و بیش از یک هفته گذشته است ظاهر شدن دو خط به معنای بارداری است. اگر خط دوم کمرنگ است چند روز بعد هم تست بزنید. اگر وسط روز تست زده اید ممکن است کمرنگ بودن خط دوم به خاطر رقیق بودن ادرار بوده باشد. فردا یا پس فردا پس از بیدار شدن و با ادرار اول صبح تست را تکرار کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

شانس این که با وجود این آمپول باردار شده باشید بسیار زیاد است. اگر تست با خط دوم مشخص را دیده اید چند روز بعد آزمایش خون تیتر بتا بدهید. در صورتی که بارداری مشخص شده باشد به پزشک زنان مراجعه کنید تا به شما در مراقبت های بیشتر کمک کند.